نام : حسن

نام خانوادگییزدانی چراتی

تاریخ تولد :1373/10/05 

محل تولد: جویبار-مازندران-ایران

ملقب به: یل جویبار

تحصیلات: دانشجو دانشگاه سما

حرفه: کشتی گیر(آزادکار وزن 86 کیلو)

قد: 1,76 متر

سابقه مدال: 

                 🥇طلای المپیک ریو 2016

                 🥇طلای مسابقات جهانی پاریس2017

                 🥇طلای بازی های آسیایی جاکارتا2018

                 🥇طلای مسابقات قهرمانی اسیا بیششک 2018

                 🥇طلای بازی های همبتگی کشور های اسلامی باکو 2017


                 🥈نقره مسابقات قهرمانی جهان لاس وگاس 2015

             

                 🥉برنز مسابقات جهانی بوداپست 2018


افتخارات شخصی : 

                                

  • مرد سال ورزش مازندران ۱۳۹۵
  • بهترین ورزشکار مرد سال ایران ۱۳۹۵
  • بهترین کشتی‌گیر آزادکار سال ۱۳۹۵ 
  • بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷


شروع فعالیت حرفه ای :

حسن یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت سال ۲۰۱۱ با شرکت در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا ۲۰۱۱ به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت. نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، یزدانی در مسابقات کشتی قهرمانی نوجوانان جهان شرکت کرد و با کسب عنوان دوم به مدال نقره وزن ۵۰ کیلوگرم کشتی آزاد قهرمانی نوجوانان جهان دست یافت.

حسن یزدانی در ژوئن سال ۲۰۱۴ به عنوان نماینده وزن ۶۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا شرکت کرد و با پیروزی مقابل رقیبان به قهرمانی رسید و مدال طلا گرفت. او دو ماه بعد در مسابقات کشتی آزاد جوانان جهان در زاگرب کرواسی در وزن ۶۶ کیلوگرم شرکت کرد و قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابلوف قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد.



امور خیریه:

حضور با لباس آتش‌نشانی روی تشک:

در حاشیه رقابتهای بین‌المللی کشتی آزاد جام تختی سال ۲۰۱۷ که در مشهد انجام شد، از حسن یزدانی به عنوان بهترین کشتی‌گیر ایران در رشته کشتی آزاد تجلیل شد و او برای زنده نگه داشتن یاد آتش‌نشان‌های حادثه پلاسکو، با لباس آتش‌نشان‌ها بر روی تشک حاضر شد و جایزه خود را از دست مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد.

حضور در جمع کودکان دارای سندروم داون:

حسن یزدانی در ۲۳ آبان ۱۳۹۶ به همراه چند کشتی‌گیر دیگر در جمع کودکان دارای سندروم داون حاضر شد و به نشانهٔ حمایت از این کودکان با آن‌ها به‌ صورت نمادین کشتی گرفت.

کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه

در آبان ۱۳۹۶ حسن یزدانی و جمعی دیگر از کشتی‌گیران ایرانی برای کمک به مردم، در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حاضر شدند و ضمن دیدار و همدردی با زلزله‌زدگان کمک‌های غیر نقدی خود، مردم و جامعهٔ کشتی را به مردم زلزله زده اهدا کردند.




صفحه اینستاگرام حسن یزدانی :       hasan_yazdani73