تیم ملی ایران در شرایطی عصر روز شنبه مصاف تیم ملی ویتنام می‌رود که این دو تیم در بازیهای آسیایی 2014 با هم روبه‌رو شده‌اند و بازیکنانی در ترکیب دو تیم از آن بازی به جا مانده‌اند.


یکی از بدترین نتایج کل دوران فوتبال ایران در بازیهای آسیایی 2014 اتفاق افتاد.ایران که همیشه در طول تاریخ یکی از قدرتهای مطرح قاره کهن بوده در این مسابقات نتایج ناباورانه‌ای کسب کرد.شاگردان وینگادا در آن دوره با قرقیزستان و ویتنام همگروه بودند و در شرایطی که از هر گروه دو تیم صعود می‌کرد ایران در گروه خود سوم شد و از مسابقات خداحافظی کرد. تیم ملی امید در آن بازی‌ها از بازیکنان زبده‌ای نظیر محسن مسلمان، کاوه رضایی،محمدرضا خانزاده، علی کریمی ، مهدی شریفی، فرشید اسماعیلی و... استفاده می‌کرد که در حال حاضر جزو چهره‌های مطرح ایران محسوب می‌شوند.
دیدار اول ایران برابر ویتنام بود که تیم ملی امید با نتیجه غیرقابل هضم و تحقیرآمیز 4-1 تن به شکست داد. .بازی دوم دور گروهی ایران در جام ملتهای آسیا 2019 مقابل ویتنام می‌تواند جنبه انتقامی آن شکست تلخ و سنگین را داشته باشد البته ویتنام در بازی نخست خود مقابل عراق تیمی نشان نداد که پیروزی پرگل مقابل آن کار ساده‌ای باشد.


با تمام این اوصاف این دیدار برای 3 بازیکن تیم ملی حال و هوای متفاوت‌تری داد.مرتضی پورعلی‌گنجی ،روزبه چشمی و حسین کنعانی‌زادگان جزو بازیکنان تیم امید در آن دوره از مسابقات بودند که طبیعتاً انگیزه مضاعفی برای این دیدار خواهند داشت.در سمت مقابل تیم ملی ویتنام نیز از وجود بازیکنان بازیهای آسیایی 2014 بی‌بهره نیست.از آن تیم امید ویتنام که در آن دوره از مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد دو بازیکن در تیم ملی فعلی ویتنام حاضر هستند.انگوک های مدافع و هوی هانگ هافبک تیم ویتنام دو بازیکن به جامانده از آن مسابقات است.