اتحادیه جهانی کشتی در گزارشی به نتایج احتمالی جام جهانی کشتی آزاد در روسیه پرداخت.



 در خبری که بر روی سایت اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته است، به غیبت عبدالرشید سعداله‌یف، زائور اوگویف قهرمانان سال 2018 جهان در اوزان 57 و 97 کیلوگرم و گادشی مراد رشیداف نایب قهرمان جهان در وزن 61 کیلوگرم در تیم میزبان اشاره شده است؛ اما به دلیل استفاده از چندین قهرمان جهان خود مانند قاضی ماگمدوف، سیداکوف و چاکایف به دنبال این هستند که مقابل تیم های کوبا، ژاپن و ترکیه در گروه یک این رقابت‌ها پیروز شوند.


همچنین در گروه 2 این مسابقات آمریکا به‌عنوان سرگروه حضور دارد، اما رقابت شدیدی با تیم گرجستان که از کشتی گیران مطرح خود از جمله گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال برنز المپیک در سنگین وزن بهره می رود، خواهد داشت و علاوه بر آن تیم ایران نیز با ترکیب جوان و تیم مغولستان نیز با تیمی در حال پیشرفت در گروه 2 این رقابت ها حضور خواهند یافت.


رقابت‌های جام جهانی کشتی آزاد روزهای 25 و 26 اسفندماه در شهر یاکوتسک روسیه برگزار می شود و تیم زیر 23 سال ایران با حضور چند کشتی گیر بزرگسال در این مسابقات شرکت خواهد کرد. جالب اینکه اتحادیه جهانی هم در گزارش خود شانس زیادی برای ایران قائل نشده و اعلام کرده رقابت اصلی در این گروه بین آمریکا و گرجستان است.


آنطور که مشخص است اتحادیه جهانی پیش بینی کرده روسیه و آمریکا فینالیست های جام جهانی ۲۰۱۹ خواهند بود.